تعمیر و رویه کوبی مبل

برخلاف نام ، رویه کوبی مبل عبارت است از کلیه فعالیتها و کارهایی که بر روی کلاف خام مبل انجام میشود تا به مرحله تکمیل و اماده سازی مبل کامل بیانجامد

تعمیر و رویه کوبی مبل

برخلاف نام ، رویه کوبی مبل عبارت است از کلیه فعالیتها و کارهایی که بر روی کلاف خام مبل انجام میشود تا به مرحله تکمیل و اماده سازی مبل کامل بیانجامد

راهنمای ابزار تعمیر و نوسازی مبلمان

تعمیر و پرداخت مبلمان چوبی کاری است که باید توسط ابزار دستی انجام شود. البته ابزار برقی باعث می‌شود کار، سریع‌تر و آسان‌تر پیش برود اما ابتدا باید طرز استفاده از ابزار دستی را یاد بگیرید و بعد سراغ انواع برقی آن بروید. در این مقاله، بهترین ابزار، که باید در کارگاه خانگی‌تان داشته باشید را معرفی خواهیم کرد. البته این مقاله بخشی را نیز به معرفی ابزار فرعی اختصاص می‌دهد. ابزار فرعی برای انجام تعمیرات ضروری نیست اما می‌توانند مدت زمان کار را کاهش دهد.  تعمیر مبلمان چوبی کاری است که باید توسط ابزار دستی انجام شود. البته ابزار برقی باعث می‌شود کار، سریع‌تر و آسان‌تر پیش برود اما ابتدا باید طرز استفاده از ابزار دستی را یاد بگیرید و بعد سراغ انواع برقی آن بروید. در این مقاله، بهترین ابزار، که باید در کارگاه خانگی‌تان داشته باشید را معرفی خواهیم کرد. البته این مقاله بخشی را نیز به معرفی ابزار فرعی اختصاص می‌دهد. ابزار فرعی برای انجام تعمیرات ضروری نیست اما می‌توانند مدت زمان کار را کاهش دهد.

تنها استثنایی که باید قائل شد یک دریل برقی قابل حمل با قابلیت تغییر سرعت است. با این ابزار برقی می‌توانید تقریبا هر سطحی با هر جنسی را سریع سوراخ کنید. دریل‌های بسیار زیادی با لوازم جانبی بسیار متنوع نظیر اره، فرز، توفال و امثال هم در بازار موجود هستند. لوازم جانبی را زمانی تهیه نمایید که به آن‌ها احتیاج داشته باشید. با یک دریل ساده و یک ست مته شروع کنید. دریل بی سیم به پریز برق احتیاج ندارد و می‌توان از آن در فضای بیرون نیز استفاده کرد.

همیشه ابزار با کیفیت خریداری کنید. ابزارها را با هم و یا یکی یکی بخرید؛ هر طور که بودجه‌ی‌تان اجازه می‌دهد. خرید ابزار ارزان قیمت، هدر دادن پول است زیرا این ابزار می‌تواند بواسطه‌ی عملکرد بد یا ناقص خود، هزینه‌های زیادی را برای‌تان به بار بیاورد. ابزار ارزان قیمت هم‌چنین می‌تواند خطرناک نیز باشد زیرا این ابزار، لبه یا نوک تیز ندارند و ابزاری که کند باشد ممکن است در حین کار، سر بخورد.

ابزار با کیفیت به خوبی تراز شده‌اند، با دقت تراش خورده‌اند، استادانه هماهنگ شده‌اند و در اثر حرارت دیدن، به خوبی سخت و محکم شده‌اند. با برخی مراقبت‌ها، ابزار با کیفیت برای شما یک عمر کار خواهند کرد. تفاوت قیمت یک ابزار باکیفیت و یک ابزار ارزان قیمت، فقط چند هزار تومان است. خریدن ابزار با کیفیت نیازمند کمی گشتن در بازار، مقایسه قیمت‌ها و کیفیت‌هاست. ابزار فروشی‌ها از یک ابزار، سه نمونه‌ی آن را دارند (خوب، بهتر، بهترین). از طریق مقایسه نمودن یک نمونه با نمونه‌ی دیگر به راحتی می‌توانید تفاوت میان یک ابزار با کیفیت و یک ابزار ارزان قیمت را تشخیص دهید. یک ابزار با کیفیت، به خوبی تراش خورده است. ابزار ارزان قیمت به نظر می‌رسد که در یک قالب ناقص قالب‌گیری شده‌اند. فلز به کار رفته در آن‌ها، زبر و تیز است و در بهترین حالت، ممکن است آن‌ها را سوهان کشیده باشند.

ابزار اصلی

در ادامه به معرفی ابزار اصلی می‌پردازیم که برای تعمیرات مبلمان چوبی لازم‌اند. اگر بودجه‌ی‌تان اجازه می‌دهد همه‌ی آن‌ها را یک‌جا خریداری نمایید. اگر نه، مجموعه ابزار اصلی شما می‌بایست شامل این ادوات باشد: لیسه نجاری، چکش، تعدادی پیچ گوشتی، کاتر، چاقوی کرافت، گیره در سه اندازه‌ی مختلف.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.